شرطی سازی چیست؟



سیستم های تهویه مطبوع سیستم هایی هستند که می توانند رطوبت، دما و سرعت جریان هوا را کنترل کنند. سیستم های تهویه مطبوع بر اساس اصل خنک کننده و جریان گرما به منطقه مورد نظر مانند فن کویل ها و دستگاه های مجزای کانالی هستند.


تاریخچه تهویه مطبوع

اصطلاح "تهویه مطبوع" به طور کلی به تصفیه هوای داخل ساختمان برای خنک و راحت کردن آن اشاره دارد. در یک مفهوم گسترده، اصطلاح تهویه مطبوع می تواند به هر نوع سرمایش، گرمایش، تهویه یا ضدعفونی که شرایط هوا را تغییر می دهد اشاره کند. معمولاً از سیکل تبرید استفاده می شود، اما مواردی نیز وجود دارد که از تبخیر مانند فن کویل ها استفاده می شود. گلن الرت تهویه را به عنوان یک سیستم مکانیکی برای دما (هوای خنک) رطوبت (هوای خشک) و تهویه (تهیه هوای تازه) توصیف می کند.

تهویه مطبوع یک سیستم یکپارچه است که عملکردهای زیادی را همزمان انجام می دهد. هوا را آماده می کند، حمل می کند و به فضای تهویه می آورد. گرمایش و سرمایش را از دفتر مرکزی یا پشت بام خود فراهم می کند. تهویه دما، رطوبت، حرکت هوا، تمیزی هوا، سطوح بهداشتی و فشارهای مختلف را در فضایی در محدوده تعریف شده برای راحتی و سلامت ساکنان فضا یا به منظور پردازش محصول کنترل و حفظ می کند.

فن کویل در سیستم تهویه مطبوع یا سیستم HVAC&R شامل اجزا و تجهیزاتی است که برای تهویه مطبوع چیده شده اند. به فضای مطبوع منتقل می شود و پارامترهای محیطی داخلی یک فضای خاص در محدوده مورد نیاز کنترل می شود.


اکثر دستگاه های تهویه مطبوع وظایف زیر را انجام می دهند:

انرژی سرمایشی و گرمایشی لازم را تامین کنید

هوای تغذیه را آماده کنید، یعنی گرم یا خنک، مرطوب یا رطوبت زدایی کنید، هر گونه صدای ناخواسته تولید شده توسط تجهیزات HVAC&R را تمیز کنید و کاهش دهید.

هوای تازه را با هوای کافی بیرون در هوای تازه پخش کنید.

دما، رطوبت، تمیزی، تهویه، سطح صدا و موارد دیگر. نظارت و حفظ محیط داخلی به عنوان


مجرای اسپلیت

کولر گازی اسپلیت داکت از دو واحد تشکیل شده است: یک واحد داخلی و یک واحد خارجی که معمولاً روی سقف نصب می شود. این دو کانال مجزا با هم کار می کنند تا یک حلقه تبرید ایجاد کنند که در آن هوای مطبوع از طریق کانال ها و دریچه ها به گردش در می آید. به دلیل کارایی و سهولت کنترل، داکت اسپلیت معمولاً سیستم ایده آلی برای ساختمان های بزرگ است.


داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

کولر گازی اسپلیت داکت یک سیستم خنک کننده است که از مبرد برای تغییر دمای هوا استفاده می کند. مبرد ماده ای است که می تواند به راحتی بین گاز و مایع تغییر کند و دما را در فرآیند تغییر دهد. سیستم داکت اسپلیت از این تغییر دما برای خنک کردن یا گرم کردن هوای خروجی از خانه استفاده می کند.


داکت اسپلیت ژنرال

اجزای اصلی داکت اسپلیت عبارتند از:

اواپراتور: هوای گرم را گرفته و با فشار زیاد به گاز تبدیل می کند. همانطور که هوای گرم از خانه شما به داخل رادیاتور می دمد، خنک می شود و از طریق دریچه های تبخیر / پخش کننده ها به خانه باز می گردد.

کمپرسور: مبرد فشار بالا از طریق کمپرسور در یونیت بیرونی کانالی جریان می یابد. کمپرسور هوا را به مایع تبدیل می کند.

کندانسور: مایع از طریق کویل های کندانسور داکت اسپلیت، همچنین در واحد بیرونی جریان می یابد. یک فن روی کویل ها می وزد که مقداری از گرما را از مبرد مایع داخل خارج می کند. سپس مایع از یک شیر انبساط عبور می کند که فشار را کاهش می دهد و قبل از ارسال به اواپراتور برای تکرار چرخه، آن را بیشتر خنک می کند.


سایر ویژگی های قابل توجه سیستم لوله اسپلیت عبارتند از:

توری هوای برگشتی: اینجا جایی است که هوا به خانه شما کشیده می شود.

فیلترها: فیلترها در کوره برگشتی قرار دارند و به فیلتر کردن گرد و غبار، کثیفی و سایر آلاینده ها کمک می کنند.

ترموستات: یک ترموستات کسری (یا سنسور) دمای نقطه تنظیم را اندازه گیری می کند و می تواند سیستم را در صورت نیاز تنظیم کند.

کنترل: کنترل محل نصب سیستم و معمولاً روی دیوار است. اگر یک کولر گازی کانالی با ویژگی های هوشمند دارید، می توانید آن را با دستگاه های دیگری مانند تلفن، تبلت یا لپ تاپ کنترل کنید.



کانال اسپلیت هایسنس

سیستم های فن کویل

از بسیاری جهات، سیستم فن شبیه به سیستم القایی است که از سیستم های چهار لوله ای متناوب، غیر رفت و برگشتی استفاده می کند. واحدهای فن معمولاً در زیر پنجره یا در فضای خالی سقف نصب می شوند که می توان از آن یک سری پریز برق تهیه کرد. در حالت دوم می توان از حفره سقف برای برگشت هوا استفاده کرد.

یک واحد اتاق فن کویل از یک فن، کویل، ترکیب هوای تامین و برگشت و فیلتر تشکیل شده است. با سیستم چهار لوله ای آب سرد و گرم دریا تامین می شود. دمای اتاق توسط کنترل کننده دمای هوا یا با کنترل سرعت هوا یا توسط شیر دو پورت روی کابل واحد اتاق حفظ می شود.

همانطور که هوا از طریق گریل روی دیوار بیرونی کشیده می شود، تراکم بر روی تیغه های واحد فن کویل شکل می گیرد که به سینی زهکشی و لوله نیاز دارد. مشکلات ممکن است به دلیل آلودگی و سر و صدای محیط خارجی ایجاد شود.

فن کویل های تامین هوای تازه (خارجی) راه حل مناسب تری برای نیازهای تهویه هستند. فن کویل ها انعطاف پذیری بیشتری را در قرار دادن واحد و کنترل رطوبت اتاق مانند یک سیستم القایی فراهم می کنند. هوای تازه را می توان به پایانه های فن کویل هدایت کرد یا از یک خروجی مستقل از واحد اتاق تامین کرد. اگر دو جریان هوای تغذیه از نقاط مختلف اتاق کشیده شود، می توان یک مدار سایکرومتری مانند یک سیستم واحد القایی ترسیم کرد.


مشاهده منبع: https://www.fardanews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-2/1214074-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA


[ بازدید : 10283 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 22 فروردين 1402 ] [ 12:03 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]