جنگ بر روی کره ماه


به نقل از اسپیس؛ علاقه بسیاری به حفاظت از دارایی‌های استراتژیک در مدار زمین، قلمرو بین زمین و ماه وجود دارد. نیروی فضایی آمریکا تنها نهادی نیست که درگیر این موضوع است که چگونه می‌توان حضور نظامی را به دور از زمین گسترش داد، کشور‌های دیگر مانند چین نیز در این فکر هستند. به موازات درگیری‌های هوایی، زمینی و دریایی بین ملت‌ها در اینجا روی زمین، آیا فضای خارج از جو و شاید خود ماه در حال ظهور قلمرو جدیدی برای درگیری هاست؟ به گفته کارشناسان، دیدگاه‌ها متفاوت است.

پروژه سیسلونار
در اوایل سال جاری، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا به نام "A Primer on Cislunar Space" سندی را منتشر کرد که هدف آن نظامی است و به درخواست برای توسعه طرح‌ها، قابلیت‌ها، تخصص و مفاهیم عملیاتی برای منطقه پاسخ خواهد داد. در این سند توضیح داده شده: "فضای سیسلونار اخیراً در جامعه فضایی برجسته شده و نیاز به توجه دارد. "

در این میان، دفتر علوم دفاعی در آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا فهرستی از تحقیقات جدید را برای امکان ساخت سازه‌های فضایی آینده، از جمله استفاده از منابع ماه برای فعال کردن این ساختارها، طراحی کرده است. برخی از این تحقیقات توسط برنامه Novel Orbital and Moon Manufacturing، Materials and Mass-efficient Design یا NOM۴D انجام خواهد شد.

[ بازدید : 166 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 29 آذر 1400 ] [ 10:32 ] [ ناشر ]

هنگام خرید لاستیک و استفاده از آن، رانندگان باید از رده سرعت تایر آگاه باشند


هنگام خرید لاستیک و استفاده از آن، رانندگان باید از رده سرعت تایر آگاه باشند و مراقب باشند تا سرعت خودرو بیش از یک ساعت از محدوده مجاز تایر فراتر نرود. لاستیک با الگوی جهت متقارن حرکت بر روی آسفالت در باران را راحت می کند، اما هنگام رانندگی در زمین خیس مراقب باشید. لاستیک هایی با الگوی آج غیر جهت دار متقارن به شما امکان می دهد در جاده خیس به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید، اما نباید فراموش کنید ضرر قابل توجهچنین لاستیک این نوعآج به سرعت با ذرات خاک مرطوب مسدود می شود و پس از آن رانندگی با ماشین در هنگام رانندگی در جاده های آسفالت ناامن می شود. 2. الگوی آج بر احساس خودرو در جاده تأثیر می گذارد. خرید لاستیک های تولید شده بیش از دو سال پیش توصیه نمی شود، زیرا با گذشت زمان خاصیت ارتجاعی ترکیب لاستیکی کاهش می یابد: چسبندگی چرخ ها با جاده بدتر می شود. به عنوان مثال لاستیک Toyo Proxes R888R که یک لاستیک مسابقهای نیمه اسلیک است دارای Treadwear برابر 100 است و Kumho Solus TA31 که یک لاستیک 4 فصل است دارای Treadwear برابر 500 است. به همین دلیل است که هنگام استفاده از لاستیک های زمستانی در دوره تابستانبرعکس، ممکن است به یک کامیون یدککش نیاز باشد.


اگر تعادل لاستیک روی رینگ ها دشوار است، باید آن را به فروشگاه برگردانید. عدد بعدی که همان اندازه ی اصلی تایر است نشان دهنده ی پهنای رینگ ماشین است. 1. ساخته شده در - کتیبه ای که کشور سازنده لاستیک را نشان می دهد. R- یعنی طرح شعاعی چرخ ها و عدد کنار آن شعاع است لبه چرخدر اینچ علاوه بر این، ارتفاع و عرض بخش تایر نشان داده شده است. یک لاستیک بدون آج به راحتی بر روی یک جاده لغزنده سر می خورد و موجب از دست رفتن کنترل و حتی واژگونی خودرو می شود. خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط آب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خانواده های پر جمعیت و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده، … لاستیک های نامتعادل باعث خاموشی می شوند سرعت های بالا، که منجر به سایش سریع می شود. بله با افزودن انواعی از رنگدانه های ترموکرومیک میتوان چنین خواصی را در لاستیک های سیلیکونی به وجود آورد. در فصل گرم، چنین لاستیک قادر به ایجاد چسبندگی خوب و سفت و سخت در جاده نیست. یکی از نگرانی های اساسی عمومی، حوادث رانندگی به ویژه تصادفات جاده ای است.


یکی از ویژگی های بسیار مهم لاستیک ها، قابلیت بالانس آن ها است. یکی از ویژگی های مهم این لاستیک طول عمر بالای آن است. یک قسمت آب و یک قسمت سرکه را با هم مخلوط کرده در یک ظرف اسپری بریزید و جهت براق شدن لاستیک های خودرو از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که لاستیک های تمام فصل مناسب برای استفاده در هر آب و هوایی وجود دارد. به انتخاب و خرید بهترین لاستیک اقدام کنند. محصولات این شرکت به این دلیل در فهرست بهترین تایرهای ایرانی قرار داشته که کارخانه آن واقع در جاده مخصوص تهران-کرج اقدام به عرضه تایر به صورت مستقیم به خریداران به قیمت دولتی مینماید. شرایط جاده ها در کشور ما در زمستان و تابستان به طور قابل توجهی متفاوت است. فرا رسیدن فصل بهار برای یک خودروساز باتجربه سیگنالی است که لاستیک های زمستانیباید به لاستیک تابستانی تعویض شود جایگزینی بهتر است زمانی انجام شود که دما باشد محیط زیستدر چنین شرایطی، استفاده از لاستیک های زمستانی بسیار خطرناک می شود، زیرا تمام خواص آن به طور قابل توجهی بدتر می شود، که منجر به افزایش قابل توجهی در فاصله ترمز و کاهش راندمان کنترل خودرو می شود.


با نگاهی به صنعت خودرو به طور کلی در می­یابیم که هیچ موضوعی گستردهتر از مبحث تایرها نیست. لاستیک با طراحی آج نامتقارن و شیارهای زهکشی عمیق آب، بهترین چسبندگی را در جاده های خشک فراهم می کند. چسبندگی لاستیک خودرو به جاده موضوعی است که در شرایط مختلف آب و هوایی اهمیت پیدا میکند. از لاستیک های متقارن (SYMMETRICAL) برای رانندگی معمولی و از لاستیک هایی با آج نامتقارن (ASYMETRICAL) برای رانندگی در مسیرهای خشک استفاده می شود. اسپری براق کننده برای درخشش لاستیک اتومبیل استفاده می شود و یکی از محصولات مراقبت از تایر اتومبیل در بازار است. در لاستیک ها از چیزی به نام آج استفاده می شود که خود اج در شکل های مختلفی ساخته شده است و ما باید بدانیم که این آج ها چه نقشی در ماشین ما ایفا می کنند. چیزی که بیشترین تأثیر را در تصمیمات خرید دارد کیفیت و دوام آن است.


اطلاعات بیشتر در مورد خرید اینترنتی لاستیک:

https://www.reifen.com/en/

https://tireonlineshop.com/


[ بازدید : 72190 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 29 آذر 1400 ] [ 10:30 ] [ ناشر ]
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]