5 تا از معروف ترین مکان های شیراز



شیراز همیشه یکی از جذاب ترین و جذاب ترین شهرهای ایران برای سفر بوده است. جاذبه های شیراز شامل جاذبه های طبیعی و تاریخی می شود.

شیراز یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است و به همین دلیل مکان های دیدنی شیراز زیاد است. دلتامگ در این مقاله سعی کرده است جاذبه های اصلی شهر شیراز را معرفی کند. با رسانه گردشی تاپ همراه باشید.

قسمت های شیراز کجاست؟

شیراز، این شهر تاریخی زیبا با قدمت چند هزار ساله، مرکز استان فارس است که به عنوان چهارمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران شناخته می شود. شیراز جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. اما در این مقاله قصد داریم شما را با پنج جاذبه اصلی این شهر زیبا آشنا کنیم.

پاسارگر

یکی از بهترین آثار حفظ شده از دوره هخامنشی و یکی از مشهورترین دیدنی های شیراز، پاسارگره است که در شهر پاسارگره قرار دارد. محوطه باستانی شامل مقبره معروف به آرامگاه کوروش، کاخ سلطنتی، باغ‌ها و آبراهه‌های سلطنتی، برج سنگی، محوطه مقدس، کاروانسرای مظفری و مسجد اتابکی است. مجموعه پاسارگر اولین پایتخت هخامنشیان با وسعت یکصد و شصت هکتار و دشت وسیعی بود که آن را فراگرفته بود. معروف ترین بنای این محوطه باستانی مقبره معروف به آرامگاه کوروش است.


پرسپولیس

یکی از قدیمی ترین آثار تاریخی ایران تخت جمشید یکی از نمادهای بزرگ تمدن ایرانی است. قدمت ساخت این بنای باشکوه به پانصد و هجده سال قبل از دوران ما باز می گردد. برای ساخت این مجموعه باشکوه، بهترین معماران جهان از سراسر جهان به ایران دعوت شدند تا اولین بنای مستحکم جهان را بسازند که حتی پس از هزاران سال هم پابرجا و پایدار بماند. ساختمانی که هزاران سال نماد وحدت، صلح و برابری جهانی بوده است. در خرابه های این بنای عظیم هنوز مهمترین اسناد تاریخ و تمدن جهان وجود دارد. این مجموعه در هفتاد کیلومتری شیراز و یازده کیلومتری مرودشت یکی از شهرهای شیراز قرار دارد.

باغ ارم یکی از جاهای دیدنی شیراز در شب است

یکی از مکان‌های تفریحی شیراز، باغ ارم است که مانند نگینی در میان باغ‌ها و پارک‌های بسیار جذاب و دیدنی شهر می‌درخشد. دکوراسیون و معماری بنای واقع در وسط این باغ به قدری جذاب است که شما را مجذوب شکوه هنر معماری ایرانی می کند. این باغ یکی از 9 باغ ایرانی است که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. یکی از زیباترین پدیده های شیراز درخت سرو است که یکی از بزرگ ترین درختان سرو ایران است که در شیراز و این باغ قرار دارد. اگر می خواهید در روزهای پایانی سال یک سفر یک روزه جذاب داشته باشید، کرمانشاه انتخاب خوبی است.

حفظیه یکی از مکان های تفریحی شیراز برای جوانان است.

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس، حافظیه است که به‌خاطر مقبره حافظ شاعر معروف ایرانی معروف است. این مجموعه مقبره های تاریخی در جنوب دروازه معروف قرآن شیراز است. همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای زیارت قبر آقای حافظ به این قله می آیند و کنسرت های بزرگی در حافظ برگزار می شود. معماری سبز این مجموعه بسیار زیبا و چشمگیر است.

پارک نارنجستان قوام یکی از مجلل ترین مکان های شیراز است

در ضلع شرقی خیابان لطفعلی خان زند، انتهای شیراز قدیم، یکی از زیباترین باغ های این شهر سرسبز، باغ نارنجستان کوام قرار دارد. مسجد نصیرالملک و خانه سنتی پرهامی در نزدیکی این باغ زیبا قرار دارند. برای دسترسی به این مجموعه کافی است از چهارراه نمازی به سمت شرق خیابان لطف علی خان زند حرکت کنید.

اخرین حرف

اگر برای روزهای پایانی تابستان برنامه سفر و گردشگری ندارید، بدون شک سفر به شیراز و گشت و گذار در شیراز در تابستان می تواند سفری فراموش نشدنی و جذاب برای شما و خانواده تان باشد.


[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 5 فروردين 1403 ] [ 11:39 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]