تأثیر هاست در سرعت سایت



همانطور که میدانید سرعت سایت، در سئو و رضایتمندی کاربر بسیار حائز اهمیت است. اگر یک سایت وردپرسی داشته باشید، حتما پیش آمده که افزونه‌ای را نصب و امتحان کرده باشید که موجب سنگین شدن سایت شما شده باشد و در نهایت آن را پاک کرده باشید. البته روش‌های بسیاری وجود دارند که با آنها کندی سایت را کاهش داد اما بیشترشان به دانش کدنویسی نیازمندند. ولی راه حلی که بیشتر مختصصان در آن اتفاق نظر دارند، استفاده از میزبان یا هاست سایت است.

منظور از سرعت سایت مقدار زمانی است که لازم است تا متن، تصاویر، فرم ها و هرآنچه در صفحات هستند، برای کاربر لود شوند. اگر سرعت سایت پایین باشد ممکن است که کاربر صفحه را ترک کند و به سراغ سایتهای رقیب با سرعت مناسبتر برود. ترک کردن صفحه به وسیله مخاطبان موجب تضعیف تصویر برند میشود و به علاوه ، درفرآیند رتبه بندی، گوگل نیز به سرعت سایت بسیار اهمیت میدهد. اگر سرعت سایتی پایین باشد، شانسی برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل نخواهد داشت.

استفاده از میزبان یا هاست تأثیر بسیاری در سرعت سایت و سئو دارد. البته نوع شرکت ارائه دهنده هاست و سرویس انتخابی کاربر نیز در این موارد اثرگذار است. برای مثال یک هاست اشتراکی برای وب سایتی که روزانه کمتر از 1000 بازدیدکننده دارد مناسب است، اما اگر یک کسب و کار ترافیک زیادی را به سایت خود جذب می‌کند، یک هاست اشتراکی پاسخگوی این سایت نیست.

برای انتخاب سرویس هاست مناسب مهم است بدانیم چه فاکتورهایی از یک پلن هاست، بر سرعت سایت اثرگذارند. در ادامه این موارد را بررسی میکنیم:

· فضای دیسک:سرویسی که در آن هارد درایو SSD ارائه میشود، سریعتر و مطمئن تر نسبت به یک هارد استاندارد معمولی است. این امر سبب افزایش سرعت لود صفحه و عملکرد سریعتری خواهد شد.

· منابع: پهنای باند و رم بیشتر، موجب افزایش سرعت و قدرت سایت میشوند؛ به همین علت، یک سرور اختصاصی، بالاترین میزان منابع را نسبت به یک هاست اشتراکی در اختیار می‌گذارد و از تأثیرپذیری سایت به واسطه عملکرد سایت‌های دیگر جلوگیری می‌کنند. زمانی که از یک سرویس هاست اشتراکی استفاده می‌شود ، منابع سرور بین صدها سایت به اشتراک گذاشته می‌شوند.‌ این موضوع منابع کمتری را در اختیار کاربر میگذارد، و عملکرد سایر سایت‌ها بر سرعت سایت کاربر اثرمیگذارد.

· موقعیت هاست: زمانی که کاربری سایتی را باز می‌کند، یک ریکوئست به سمت هاست ارسال شده و پاسخ به کاربر باز میگردد. اگر مخاطبین سایتی در ایران باشند، و هاست در یک کشور اروپایی، فرآیند ارسال ریکوئست و دریافت پاسخ، زمان زیادی میبرد و این مسئله سرعت لود شدن سایت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. البته این مشکل به دو صورت قابل حل است. روش اول حل این مسئله استفاده از پلنهایی‌است که در موقعیت ایران قرار دارند و راه حل دوم استفاده از یک CDN است؛ سی دی ان، ورژن هایی از سایت ما را در موقعیت‌های مختلف برای کاربر لود می‌کند.

به طور کلی استفاده از هاست بر سرعت سایت ما تأثیر بسزایی دارد. پس برای کسب نتیجه بهتر هم از لحاظ رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل و هم از نظر استفاده کاربران بهتر است هاستی را انتخاب کنیم که بهترین میزبانی را برای سایت ما داشته باشد.



موضوعات: نشریات عمومی,
[ بازدید : 1845 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 24 آبان 1400 ] [ 9:29 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]