درمان زگیل تناسلی را جدی بگیرید



برای درمان کندیلوم از چه روش هایی استفاده می شود؟ آیا درمان قطعی و 100 درصدی برای زگیل تناسلی وجود دارد؟ در طول درمان کندیلوم چه اقدامات احتیاطی برای بهبود سریعتر و کوتاه شدن دوره درمان باید رعایت شود؟

در این مقاله با فرازطب همراه باشید تا با روش های مختلف درمان بارداری و نحوه مراقبت از آنها بیشتر آشنا شوید.


درمان زگیل تناسلی که حتما باید زیر نظر متخصص زنان انجام شود، برای جلوگیری از انتقال ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ضروری است و باید در اسرع وقت انجام شود. همچنین توصیه می شود به زگیل ها دست نزنید و نخارانید و قبل و بعد از اجابت مزاج دست ها و ناخن ها را کاملا بشویید. روش ها و روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که بهترین روش را متخصص با توجه به شدت بیماری و شرایط بیمار انتخاب می کند. در زیر برخی از این روش ها آورده شده است.

روغن و خامه

پزشک ممکن است در ابتدا از پمادهای موضعی و کرم های مخصوص برای درمان زگیل تناسلی استفاده کند. از نمونه های این کرم ها می توان به پروفیلاکسی اشاره کرد که قبل از مصرف حتما باید توسط پزشک تجویز شود و به طور کلی مصرف آن بین 3 تا 4 بار در هفته می باشد.

محلول موضعی پودوفیلین نیز یکی از داروهای موثر در درمان کندیلوم است. بدیهی است که مشاهده نتایج درمان با این روش زمان زیادی می برد و باید حدود یک تا سه ماه به استفاده از آن ادامه دهید.

اسید درمانی و استفاده از محلول های اسیدی

محلول های اسیدی مانند تری کلرواستیک اسید، بی کلرواستیک اسید و ... از جمله محلول های اسیدی هستند که در صورت یافتن توسط پزشک برای درمان بیماری های دستگاه تناسلی مورد استفاده قرار می گیرند. اسید درمانی مناسب برای درمان های کوچک و مرطوب اغلب برای درمان زگیل تناسلی در مردان استفاده می شود و تاثیر خوبی دارد.

این محلول اسیدی توسط پزشکان روی زگیل استفاده می شود و باید کمی صبر کنید تا روی پوست خشک شود. نوع محلول مصرفی، میزان اسیدیته آن، مدت زمان مورد نیاز و ... نیز توسط پزشک تعیین خواهد شد.

روش کرایوتراپی

کرایوتراپی به عنوان یکی از مناسب ترین و مطمئن ترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی شناخته می شود. کرایوتراپی که برای درمان زگیل تناسلی به روش انجماد استفاده می شود باید توسط بهترین متخصص زنان در غرب تهران انجام شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید. همچنین درمان کامل زگیل تناسلی با این روش ممکن است نیاز به تکرار در چند جلسه داشته باشد تا زگیل ها به طور کامل از بین بروند و از بین بروند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی در واقع به حذف زگیل تناسلی با استفاده از لیزر کمک می کند. این روش درمانی زگیل های اندام تناسلی و زائده های گوشتی را در اسرع وقت از آنها خارج می کند و همچنین در این روش بخارات خارج شده از اندام تناسلی و میزان آلودگی آنها بسیار کم خواهد بود. البته پس از لیزر درمانی برای درمان زگیل تناسلی باید از ساکشن قوی برای کاهش و کاهش انتشار آلودگی به دیگران یا پزشک استفاده کرد.

جراحی برای زگیل تناسلی

هنگامی که زگیل تناسلی بزرگتر می شود یا درمان های دیگر برای از بین بردن آنها موثر نیست، پزشکان ممکن است روش های جراحی مناسب مانند الکتروسرجری (کوتر) یا رادیوسرجری (جراحی RF) را در نظر بگیرند.

آیا واکسنی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد؟

در ابتدا می بینیم که اکثر بیماری های معده واکسن دارند اما همه افراد به واکسن نیاز ندارند و طبق سیاست پزشکی باید از انجام کارهای غیر ضروری خودداری کنیم.

افرادی که از نظر جنسی فعال هستند و اغلب رابطه جنسی دارند باید واکسن زگیل تناسلی یا گارداسیل را دریافت کنند، اما افرادی که فقط یک میل جنسی دارند نیازی به واکسن زگیل تناسلی ندارند. واکسن ها می توانند امتیازاتی را برای متقاضیان ایجاد کنند زیرا آنها مواد شیمیایی محسوب می شوند. یکی از عوارض ناشی از واکسیناسیون تومور تناسلی درد در محل تزریق است و دوم فشار خون پایین است که با مصرف مقداری قند و مواد شیرین برطرف می شود بنابراین آسیب جدی وارد نمی کند. در بیماران ایجاد می شود و این بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

روش های پیشگیری و درمان بیماری های تناسلی

واکسن گارداسیل: این واکسن می تواند از عفونت با سویه های رایج این ویروس جلوگیری کند و استفاده از این واکسن در پیشگیری از سرطان دهانه رحم نیز موثر است. این واکسن باید قبل از سن فعالیت جنسی تزریق شود.

استفاده از کاندوم: استفاده از کاندوم خطر ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش می دهد.

برای برقراری رابطه با فردی که مطمئن هستید سالم است.

آیا زگیل تناسلی به طور کامل درمان می شود؟

گزینه های درمان زگیل تناسلی به خلاص شدن از شر پیوندهایی که روی پوست ظاهر می شوند کمک می کند و هیچ یک از آنها را نمی توان به عنوان یک درمان مطمئن برای زگیل تناسلی در نظر گرفت. در واقع فرد مبتلا به زگیل همیشه حامل ویروس عامل بیماری است و حتی اگر زگیل ها و زگیل های پوستی ناشی از این بیماری درمان و برداشته شوند، احتمال سرایت زگیل یا ویروس ایجاد کننده آن به دیگران وجود دارد. . HPV).

علاوه بر این، پس از انجام این روش های درمانی و برداشتن اندام تناسلی که روی پوست ظاهر می شود، این بیماری می تواند در آینده بهبود یابد و دوباره فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین بهتر است توصیه های بهداشتی و مراقبتی لازم برای جلوگیری از عود زگیل تناسلی پس از درمان رعایت شود.

نکات بهداشتی و اقدامات احتیاطی که باید هنگام درمان زگیل تناسلی رعایت کنید

درمان زگیل تناسلی زمان کمتری می برد و به طور کلی توصیه می شود برای کمک به درمان خود از این نکات بهداشتی پیروی کنید. این موارد و پیشنهادات عبارتند از:

برای شستن ناحیه تناسلی خود بهتر است از وسایلی مانند پرز استفاده نکنید.

از خاراندن ناحیه تناسلی خود بپرهیزید و برای خشک شدن آن را مالش ندهید.

یک رژیم غذایی سالم و مغذی برای خود در نظر بگیرید که شامل سبزیجات، میوه های تازه، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است.

بهداشت و نظافت فردی را به طور کامل و به بهترین نحو رعایت کنید تا از انتشار زگیل در سایر نقاط بدن یا سایر نقاط جلوگیری شود.

زمانی که از زگیل تناسلی رنج می برید، بهتر است برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی از تیغ یا موبر استفاده نکنید، بلکه از موبرهایی با اندازه مناسب و نه خیلی کوتاه استفاده کنید.

از رابطه جنسی پرخطر یا ناایمن خودداری کنید و در صورت داشتن رابطه جنسی، حتماً از کاندوم استفاده کنید تا احتمال انتقال زگیل تناسلی به همسرتان را به حداقل برسانید.

در طول درمان زگیل تناسلی بهتر است از مصرف دخانیات، دخانیات، قلیان و ... خودداری کنید. زیرا احتمال ابتلای افراد سیگاری به زگیل تناسلی یا بازگشت آن بیشتر است. برای تهیه بهترین قرص برای زگیل تناسلی با ما تماس بگیرید.


بهتر است زنان مبتلا به زگیل تناسلی هر سه تا شش ماه یک بار تحت معاینه پزشک با آزمایش پاپ اسمیر قرار گیرند. از آنجایی که وی در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم قرار دارد و با مراجعه منظم و انجام آزمایشات، پزشک قادر به مشاهده هرگونه تغییر در دهانه رحم و کنترل یا درمان آن خواهد بود.


[ بازدید : 1732 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 2 دی 1402 ] [ 9:16 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]