??? ??????? ????? (??? ??? ?????? ????????????)



این روزها همیشه در مورد خرید ارز دیجیتال صحبت می شود. اگرچه آنها محبوب هستند اما بسیاری از مردم هنوز دقیقاً نمی دانند که رمزارز یا رمزارزها به چه معنا هستند. و این وجوه واقعاً در دنیای امروز چگونه استفاده می شود؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال در واقع ارزهایی هستند که با استفاده از پروتکل های رمزگذاری شده طراحی شده اند و هدف آنها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و تقلب ارز است. مهمترین ویژگی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی تحت نظارت و کنترل آن نیست.

در نتیجه هیچ خبری از دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه ها در شبکه بلاک چین نیست. شبکه بلاک چین یک شبکه گسترده است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شوند.

امکان استفاده از ارز دیجیتال برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف دنیا وجود دارد. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هر تراکنش ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده مورد نیاز است.

این کلید امنیت عملیات با استفاده از ارز دیجیتال را افزایش می دهد. در واقع، تراکنش‌ها در ارزهای دیجیتال با کمک روش‌های رمزگذاری تراکنش انجام می‌شوند.

در روش فوق این در مقایسه با ارزهای دیجیتال و تراکنش های بلاک چین سنتی است. مقدار زیادی پول به عنوان کارمزد برای جابجایی سکه و معاملات از موسسات مالی واسط و بانک ها دریافت می شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال این دیگر مشکلی نیست. این بدان معناست که تراکنش های مالی را می توان با هزینه ای ناچیز انجام داد.

ارز دیجیتال در ایران

اگر شما هم قصد دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را با استفاده از ارز دیجیتال به جای ریال انجام دهید، خبر خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارز دیجیتال در آن قانونی و گسترده است، بنابراین می‌توانید بدون هیچ مشکلی ارزهای رمزنگاری شده مورد نظر خود را از صرافی‌های داخلی خریداری کنید و آن‌ها را در یک کیف پول امن نگهداری کنید، می‌توانید با Advance the تراکنش‌های خود را انجام دهید. استفاده از ارز دیجیتال؛ اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، لایت کوین (LTC)، استلار لومن (XLM)، ارز دیجیتال کاردانو و همچنین تتر (USDT) را خریداری کنید. این ارز دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در صرافی مالی شما یا ایران است. به تازگی ارز دیجیتال ایران پیمان به صورت آزمایشی وارد بازار شده است.

حقیقت این است که در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال برای تجارت و تراکنش در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، رایج ترین ارز دیجیتال در ایران، تنها برای سرمایه گذاری و گردش استفاده می شود. از نوسانات نرخ ارز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که هنوز راه زیادی تا استقبال گسترده این ارز دیجیتال در ایران باقی مانده است.

ارز دیجیتال، پشتیبان اختصاصی!

امروزه که وضعیت ارزهای دیجیتال مساعد است و از آنها به عنوان پدیده ای نوظهور با کاربردهای فراوان یاد می شود، شناخت آنها و کسب دانش بیش از پیش ضروری است. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران زودتر از سایرین متوجه این ارزها شدند. آنها ضمن درک اهمیت و پتانسیل ارزهای دیجیتال، از حضور این تازه وارد در بازار کمی دلهره و دلهره داشتند.

همانطور که گفته شد، مبادلات مالی و تراکنش های مختلف با ارزهای دیجیتال دیجیتال بسیار ارزان تر از روش های سنتی گذشته است. در نتیجه بدیهی است که موسسات مالی و بانک ها کمی احساس ریسک خواهند کرد.

در واقع، با وجود تمام اخبار و اطلاعات در مورد جایگزینی پول دیجیتال با پول واقعی، همه چیز در مورد این ارزها همچنان حدس و گمان است و حتی دولت ها، مهندسان، کارشناسان و کارشناسان دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف. اطلاعات کافی در این زمینه

یکی از دلایل اصلی این موضوع تخصصی شدن بیش از حد ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت ها، کارشناسان و .... بسیار کمتر از آن چیزی که آنها می توانند این پدیده جدید را به خوبی تحلیل کنند. پس بهترین راه یادگیری آموزش ارز دیجیتال به صورت تخصصی است!

تاریخچه تولد ارزهای دیجیتال

تعداد کمی از مردم در مورد تولد ارز دیجیتال می دانند. این پدیده واقعاً با اختراع دیگری به عنوان یک اختراع وارد دنیای سکه شد. بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتالی است که توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است.

هویت این فرد هنوز به طور کامل مشخص نیست و این گمانه زنی وجود دارد که این فرد ممکن است نامی جعلی برای گروهی از افرادی باشد که سعی در ایجاد و مدل سازی اولین ارز دیجیتال بیت کوین داشته اند. پول و بیشتر از سایر ارزها در معرض دید قرار دارد. ارزیابی و تحلیل در حال انجام است.

به طور خاص، بیت کوین در دنیای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این ارز ارزش سایر ارزها را تعیین می کند و در مسیر سایر ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی دارد.

قبل از اینکه ایده توسعه و تولید اسکناس های دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارزی فروخته می شد که در آن هیچ واسطه ای بین پرداخت کننده و گیرنده برای تجارت و انجام تراکنش های مختلف وجود نداشت.

در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین، در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز، امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و مؤسسات فراهم می کند. در واقع، بیت کوین و نحوه تراکنش جذاب آن حتی قبل از اینکه ایده پول دیجیتال متولد شود، به دنیا آشکار شد.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با ارزهای معمولی دارند؟

پول ساده یا پول فیات توسط دولت تنظیم می شود و ضرب یا توزیع توسط بانک مرکزی تحت همان دولت انجام می شود. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند و عمدتاً تحت کنترل و نظارت هیچ نهاد، شخص یا سازمان دولتی نیستند. بنابراین به این ارزها، ارزهای غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای فیات، معاملات با ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه است. در واقع، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های پرداخت خود استفاده کند یا این ارزها را در کیف پول مجازی خود ذخیره کند، بدون توجه به سیستم بانکی سنتی که در آن زندگی می‌کند. این ویژگی مهم ترین ویژگی متمایز کننده ارزهای دیجیتال از ارزهای سنتی محسوب می شود.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی که مردم از بانک ها دریافت می کنند به دست می آورند و در واقع ارزش واقعی ندارند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارزش ذاتی فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال دارند و ارزش آنها صرفاً به سیستم وام دهی بستگی ندارد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتالی که پس از آن به وجود آمدند راهی جدید برای سیستم مالی جهانی ایجاد کردند. به این ترتیب تمامی اجزای این سیستم به صورت شفاف و بر اساس محاسبات ریاضی و اجماع کاربران ارزهای رمزنگاری شده مدیریت می شود و برخی افراد یا سازمان ها از آن جا نمی مانند.

تفاوت دیگر بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات معمولی این است که ارزهای دیجیتال برخلاف پول معمولی نمی توانند چندین بار خرج شوند. علاوه بر این، تراکنش‌های انجام شده با ارز دیجیتال غیرقابل استرداد هستند و پس از انجام تراکنش، ارز بدون درخواست گیرنده قابل لغو یا برگشت نخواهد بود.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

همانطور که گفته شد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک اختراع جانبی در حین کار روی پروژه پول دیجیتال اتفاق افتادند. این پروژه به دنبال تولید روشی بود که به وسیله آن تبادلات مالی و تراکنش ها در بسترهای دیجیتال امکان پذیر شود، اما این سیستم یک سیستم متمرکز بود.

اگرچه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را می توان در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز استفاده کرد، اما این یک سرمایه گذاری ریسکی است که در حین کار بر روی تولید ارزهای دیجیتال به دنیا معرفی شده است.

یکی از مزایای سیستم و شبکه غیرمتمرکز این است که تمامی تراکنش ها در بستر و شبکه بلاک چین که در آن ارزهای رمزنگاری شده رد و بدل می شود مانند یک دفتر حسابداری بسیار بزرگ است. در این دفتر کل، تمامی تراکنش های انجام شده توسط کاربران به طور کامل در شبکه ثبت می شود و همه از آن اطلاع دارند.

در این صورت امکان تغییر و پردازش داده های ثبت شده در سامانه وجود ندارد. هر تراکنش جدیدی که در سیستم ثبت می شود باید توسط همه کاربرانی که به عنوان گره ها در شبکه بلاک چین و شبکه های مشابه شناخته می شوند تأیید شود.

استفاده از ارز دیجیتال

با توجه به محبوبیت زیاد ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، این سوال مطرح می شود که کاربرد اصلی این ارزهای دیجیتال چیست و آیا دلایل منطقی برای چنین محبوبیتی وجود دارد یا خیر؟ اگرچه این ارزهای دیجیتال راه درازی را برای رسیدن به جایگاه ارزهای فیات در پیش دارند، اما ارزهای رمزپایه به ویژه بیت کوین اکنون به عنوان یک ارز پذیرفته شده در سطح جهانی به حساب می آیند. موارد استفاده از ارزهای دیجیتال را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت

در ابتدای معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال ارزش چندانی نداشت، بنابراین استفاده از آن در معاملات تجاری و مالی نیز محدود بود. با این حال، با گذشت زمان، افراد بیشتری بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند و در حال حاضر ارزهای دیجیتال، به ویژه ارز دیجیتال بیت کوین، به عنوان گزینه پرداخت در بسیاری از رستوران ها، خطوط هوایی، جواهرات فروشی ها و فروشگاه های اپلیکیشن استفاده می شود.

یکی از شرکت هایی که به شدت از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می کند، اپل است. به عنوان مثال، مردم اکنون می توانند تراکنش های خود را در اپ استور با استفاده از 10 نوع ارز دیجیتال مختلف انجام دهند. به نظر می رسد این روند به زودی در سایر فروشگاه های اینترنتی سایر کشورها نیز دنبال شود.

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، برخی از محبوب ترین گزینه های سرمایه گذاری امروزه هستند. ارزش این ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است و به نظر می رسد که بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک شاهد رشد بی سابقه ای باشد.

با این حال، نوسانات ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری را نباید نادیده گرفت. برای مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. بیت کوین معروف ترین ارز دیجیتال با بیشترین سهم بازار در بین ارزهای دیجیتال است، اما در طول تاریخ خود نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، ارزش بیت کوین ناگهان از 19000 دلار به ازای هر BTC به 7000 دلار در هر BTC کاهش یافت.

از آنجایی که ارزش ارز دیجیتال به منابع فیزیکی بستگی ندارد و تنها بر اساس محبوبیت ارز دیجیتال و نوسانات بازار تعیین می شود، وقوع چنین تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی کاملا طبیعی است و بنابراین، برای هر سرمایه گذاری در این حوزه، باید از خطر از دست دادن اجتناب شود. مقداری از سرمایه خود را به زندگی بدهید. با این حال، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل فنی بازار ارزهای دیجیتال، ضررهای خود را به حداقل برسانید.

انواع پول دیجیتال یا ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتال به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

ارزهای رمزنگاری شده

این مبالغ برای دریافت و پرداخت و به طور کلی برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده و طراحی شده است. به عنوان مثال، یک کامپیوتر یا چیزی بخرید تا هزینه یک وعده غذایی را در یک رستوران بپردازید. لایت کوین و بیت کوین در این دسته قرار می گیرند، اما به دلیل تعداد کم تراکنش ها در شبکه، در حال حاضر بیت کوین گزینه چندان مناسبی برای این منظور نیست، اگرچه در ابتدا برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده بود.

سکه حریم خصوصی

ارزهای دیجیتالی که با هدف ناشناس ماندن تراکنش و غیرقابل ردیابی تراکنش ایجاد می شوند. به عبارت دیگر تراکنش های خصوصی با این نوع ارز دیجیتال قابل انجام است. ZCash و Monero دو نمونه از سکه های خصوصی هستند.

سکه به عنوان خدمات

آنها با هدف به حداقل رساندن مشکل در جامعه و به عبارت ساده خدمت به جامعه ایجاد می شوند. به عنوان مثال، اتریوم با هدف ارائه بستر مناسب برای قراردادهای هوشمند ایجاد شد. محیطی که می توان پروژه های مختلف را در آن انجام داد. بیش از 90 درصد توکن ها در شبکه اتریوم کار می کنند. در واقع، بر خلاف بیت کوین که با هدف پرداخت و دریافت پول ایجاد شده است، اتریوم کامپیوتر جهان به حساب می آید.

ارز ثابت

ارزهای دیجیتالی که Aadhaar دارند. پشتوانه می تواند ارز فیات یا طلای یک کشور یا حتی یک شرکت معروف باشد. به استیبل کوین ها، ارزهای دیجیتال پایدار نیز گفته می شود. تتر (USDT) یکی از استیبل کوین هایی است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. به جای ارسال و پرداخت دلار در یک پلتفرم معمولی، می توانید از تتر که معادل دلار آمریکا است استفاده کنید. در این صورت در زمان کمتر و با هزینه های بسیار کم، واگذاری ملک را خواهید داشت.

توکن یا سکه اپلیکیشن

توکن های کاربردی به توکن هایی اطلاق می شود که برای یک برنامه خاص ایجاد شده اند. به عنوان مثال، یک توسعه دهنده ممکن است یک ارز دیجیتال برای تماشای فوتبال یک تیم خاص طراحی کند. در این صورت، آن توکن تنها می تواند به عنوان یک بلیت برای تماشای فوتبال آن تیم استفاده شود. به عبارت دیگر، این توکن ها فقط در سیستمی که مشخص می کنند دارای ارزش و اعتبار هستند. دریافت و پرداخت، سیستم فروش و سایر موارد مورد نیاز در خود سیستم انجام می شود. Filecoin و Sia دو نمونه موفق از توکن های کاربردی هستند.

ارزهای اوراق بهادار یا توکن های امنیتی

این ارزها که می توانند به عنوان سهام در شرکت ها معرفی شوند، هنوز برای مردم ناشناخته هستند، اما هر روز به ارزش واقعی خود نزدیک می شوند. ICO در ارز دیجیتال به پیش ارائه یک ارز دیجیتال اشاره دارد. در واقع، ICO ها توسط شرکت های مختلف بر روی بلاک چین انجام می شوند. مثلاً در نظر بگیرید که شرکتی می خواهد یک پارک بزرگ ایجاد کند و ظرفیت این کار را دارد اما پروژه خیلی بزرگ است و سرمایه بیشتری می خواهد. این شرکت تعداد زیادی توکن بر روی پلتفرم بلاک چین را با قیمت مشخص ایجاد و عرضه می کند و آنها را برای جمع آوری وجوه لازم به فروش می رساند.

بهتر است سبد دارایی دیجیتال شما ترکیبی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال باشد. هر نوع ارز دیجیتال دارای سطح ریسک متفاوتی است و برای هدف خاصی ایجاد می شود. پروژه های Polyath و ZERO در این دسته قرار می گیرند.

ارزهای دیجیتال بسیار متنوع هستند. اکثر آنها عملکردها و ویژگی های مشابهی دارند. معروف ترین آنها بیت کوین است. اما موارد و فرصت‌های معروف دیگری در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، از جمله Tron، Ripple، Ethereum، Litecoin، Stellar و Monero.

این ارزهای دیجیتال نسبت به سایر گزینه های موجود در بازار محبوبیت بیشتری دارند و در بازار ارزهای دیجیتال پیشرو هستند. شاید سوالی در مورد وضعیت ارزهای دیجیتال در ایران داشته باشید؟

بیت ارز های دیجیتال در ایران نیز مانند سایر نقاط جهان توسط کارشناسانی مانند مهندسان، سرمایه گذاران و از همه مهمتر دولت مورد بررسی قرار گرفته است. البته در حال حاضر هیچ خبر رسمی و قانونی از نحوه استفاده و استفاده از این ارزها وجود ندارد.


[ بازدید : 7701 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 11 شهريور 1402 ] [ 10:40 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]