?? ??? ??? ????? ??? ????? ?? ????? ????? ?? ??????? ?????



احتمالاً با برند ایسوس آشنا هستید و نام این برند را شنیده اید و اگر نیاز به خرید لپ تاپ دارید، این برند یکی از انتخاب های برتر شماست. و آیا می دانید این برند در چه سالی شروع به کار کرد و لپ تاپ های ایسوس کجا هستند؟ آیا می دانید ایسوس چه محصولاتی تولید می کند؟ در ادامه این مقاله به تاریخچه ایسوس می پردازیم و شما را با این برند و فعالیت های آن آشنا می کنیم. بنابراین، اگر قصد خرید هر محصول ایسوس را دارید، بهتر است قبل از خرید از گذشته این برند بزرگ و محبوب بدانید.

تاریخچه ایسوس

یکی از سوالات اصلی در ذهن شما این است که لپ تاپ ایسوس کجاست؟ ایسوس یک برند تایوانی است که از سال 1368 فعالیت خود را در زمینه کامپیوتر و سخت افزار آغاز کرد. این برند در حال حاضر بزرگترین برند مادربرد دنیا و همچنین برند لپ تاپ گیمینگ و همچنین جزو 3 شرکت برتر لپ تاپ است و نشان دهنده عظمت این شرکت در دنیای امروز است.

ایسوس در سال 2007 با کامپیوترهای Eee در آمریکای شمالی محبوب شد. این کامپیوترها انقلابی محسوب می شدند و توانستند توجه زیادی را به خود جلب کنند. ایسوس در حال حاضر با سری Zenfone پیشرفت‌های جدید در صنعت موبایل را رهبری می‌کند و در بخش اینترنت اشیا نیز فعال است. تاریخچه ایسوس

به تازگی این شرکت تایوانی ربات Zenbo را معرفی کرده است، دستیار رباتی که می تواند در خانه به شما کمک کند. مجله فورچون در سال 2015 و 2016 ایسوس را به عنوان یکی از بهترین های دنیا معرفی کرد و آن را به عنوان برترین برند تایوان معرفی کرد که نشان از عظمت این برند دارد.

ایسوس بیش از 17000 کارمند از جمله تیم های تحقیق و توسعه دارد. در سال 2016، این برند برنده بیش از 4385 جایزه و درآمد 13.3 میلیارد دلاری شد و در عین حال کیفیت محصولات خود را در کل حفظ کرد.

ایسوس یعنی چه؟

نام ایسوس از چهار حرف آخر پگاسوس گرفته شده است. پگاسوس یک اسب بالدار در اساطیر یونان است که الهام بخش هنر و یادگیری است. Huashu نمادی از قدرت، روح خلاق و خلوص این موجود افسانه ای است و تلاش می کند تا با هر محصولی به شکل های مختلف این افسانه را نماد بیشتر کند.

روند ایسوس را ببینید

قبلا به این سوال پاسخ داده ایم که لپ تاپ های ایسوس در کجا ساخته می شوند، اما در این قسمت با گذشته این برند و همچنین توسعه و بلوغ آن بیشتر آشنا می شویم. ایده راه اندازی شرکتی که بعداً به ایسوس تبدیل شد، ابتدا به سراغ گروهی از مهندسان جاه طلب در یک کافی شاپ آمد.

آنها آرزوی داشتن یک شرکت کوچک خوب را دارند. هشت ماه بعد مهندسان توانستند مادربردهایی را برای استفاده در محصولات IBM و ALR تولید کنند و این آغاز کار ایسوس در سال 1989 بود.

در سال 1990، این شرکت مادربرد EISA 486 را تولید کرد که به محبوب ترین مادربرد در جهان تبدیل شد. در واقع همانطور که می بینید، ایسوس توانست با تولید مادربردهای باکیفیت در یکی دو سال اول توجه جهانیان را به خود جلب کند.

در سال 1992 یکی از مهم ترین مراحل تاریخ ایسوس برداشته شد و این شرکت همکاری خود را با اینتل آغاز کرد. در سال 1993، این همکاری منجر به تولید مادربرد پیشرفته اینتل پنتیوم 586 شد. در سال 1995، 5 یا 6 سال بعد، ایسوس به بزرگترین سازنده مادربرد در جهان تبدیل شد.

با رشد و توسعه سریع ایسوس، به دنبال فناوری بهتر و کیفیت ساخت بالاتر، آنها بهترین مهندسان را در تایوان جمع آوری کردند تا رشد شرکت را تسریع بخشند و محصولات جدید و محصولات جدیدی را به بازار معرفی کنند.

در سال 1996 این برند وارد بازار سهام تایوان شد در همان سال ایسوس اولین مادربرد خود را با پردازنده پنتیوم تک یا دو هسته ای تولید کرد. در سال 1997 بالاخره اولین لپ تاپ ایسوس عرضه شد و در سال 1998 این شرکت بهترین مادربرد پنتیوم اینتل را تولید کرد.

در سال 2000، ایسوس مرکز خدمات خود را در چین، هلند، آمریکا، جمهوری چک، استرالیا و ژاپن تاسیس کرد. پس از آن در سال 2001 بود که کلوپ رویال ایسوس تاسیس شد و به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته پاسخگوی مشتریان بود.

سال 2003 بود که ایسوس اولین گوشی 3G Flip خود را با نام J100 معرفی کرد. سال 2004 سال بسیار مهمی برای این شرکت تایوانی بود و اولین نوت بوک جهان را با تلویزیون داخلی و نرم افزار چند رسانه ای عرضه کرد. در آن سال، ایسوس به تولید کننده پیشرو مانیتورهای VGA تبدیل شد.

در همان سال، ایسوس اولین مادربرد Nvidia SLI چند GPU خود را راه اندازی کرد. پس از گذشت تاریخ ها باید بگوییم که تمامی این موفقیت های ایسوس در 15 سال اتفاق افتاد و در این مدت این برند توانست به یک شرکت پیشرو در بسیاری از زمینه ها تبدیل شود.

با رشد و تکامل این شرکت، ایسوس یک زیر نام تجاری اختصاصی برای محصولات بازی ایسوس به نام Republic of Gamers یا ROG ایجاد کرده است تا برخی از بهترین محصولات بازی و بازی جهان را تولید کند و به طور خاص بر روی این بخش تمرکز کند.

در همان دوره، ایسوس کامپیوترهای انقلابی خود را با نام Eee PC منتشر کرد. این محصول زمانی تبدیل به پرفروش ترین محصول در زمینه خرید لپ تاپ شد و توانست جوایز بسیاری را برای ایسوس به ارمغان بیاورد. در ادامه وقوع حوادث مهم در این سال ها را یادآوری می کنیم.

در سال 2005، ایسوس اولین مادربردهای سازگار با محیط زیست را در تایوان عرضه کرد. در همان سال، ایسوس اولین لپ تاپ را با دوربین وب چرخان داخلی عرضه کرد.

در سال 2006، زیر نام تجاری ROG متولد شد و اولین مادربرد بازی در همان سال ساخته شد.

در سال 2007 ایسوس با همکاری مرسدس بنز یک گوشی و با همکاری لامبورگینی یک لپ تاپ تولید کرد. در همان سال، ایسوس اولین دوربین‌های خود را ساخت و سبک‌ترین و کوچک‌ترین لپ‌تاپ را به نام Asus U1 تولید کرد. در سال 2007 اولین نوت بوک های بازی ایسوس با نام های G1 و G2 عرضه شد. ایسوس اولین کارت گرافیک خارجی خود را با نام ROG XG Station عرضه کرد. ایسوس اولین مادربرد جهان را در سال 2007 طراحی کرد.

در سال 2008 مجله Forbes Asia Eee PC را به عنوان بهترین محصول سال معرفی کرد. امسال، ایسوس اولین لپ‌تاپ کیس بامبو خود را عرضه کرد و همچنین اولین کامپیوتر All-in-One Eee Top را با صفحه نمایش لمسی عرضه کرد. در همان سال اولین سرویس ابری این شرکت تایوانی راه اندازی شد و مادربردهای 16+2 با مصرف انرژی کارآمدتر راه اندازی شد. ایسوس همچنین اولین لپ تاپ چرمی خود را در سال 2008 عرضه کرد.

در واقع سال های 2005 تا 2008 سال های بسیار مهمی در تاریخ این شرکت تایوانی بود و این سازنده در این سال ها نوآوری های زیادی را به دنیای فناوری اضافه کرد و توانست خود را در جهان یک شرکت خلاق نشان دهد.

تغییر وضعیت برند ایسوس از سال 2009 به سال 2016

در زیر توضیح خواهیم داد که در سال های 2009 تا 2016 چه اتفاقی در این شرکت افتاده است و چه چیزی باعث وجود این برند شده است.

در سال 2009، ایسوس اولین مادربرد جهان را با تاییدیه Energy Star معرفی کرد. در همان سال، ایسوس اولین کارت گرافیک جهان با دو فن را عرضه کرد. ایسوس همچنین اولین کارت گرافیک جهان با دو GPU را معرفی کرد. در سال 2009، ایسوس همچنین اولین مادربردهایی را منتشر کرد که می‌توانستند از راه دور از طریق یک برنامه نصب شده روی تلفن کنترل شوند.

در سال 2010، ایسوس اولین مادربرد USB 3.0 جهان را با گواهی USB-IF عرضه کرد. در همان سال، ایسوس با یکی از طراحان برجسته جهان، کریم راشین، که به شاهزاده پلاستیک نیز معروف است، همکاری کرد تا از طرح او برای محصول Eee Pc 1008P استفاده کند. امسال بود که ایسوس اولین مادربرد هالوژن جهان را تولید کرد. این شرکت تایوانی همچنین اولین نمایشگر FHD بدون هالوژن در جهان را روانه بازار کرد.

در سال 2011، ایسوس اولین دستگاه 2 در 1 جهان را به نام Asus Eee Pad Transformer عرضه کرد. در همان سال، ایسوس اولین دسکتاپ گیمینگ خود را تولید کرد و اولین سری هدست های بازی خود را عرضه کرد. امسال بود که ایسوس با انویدیا همکاری کرد تا اولین تبلت اندروید پایه 10.1 اینچی را تولید کند. در سال 2011 اولین نسل اولترابوک های ایسوس عرضه شد.

در سال 2012، ایسوس اولین اولترابوک جهان را با دو صفحه نمایش به نام Asus Taichi اختراع و روانه بازار کرد. در همان سال، ایسوس اولین اولترابوک جداشدنی جهان را نیز تولید کرد تا به همگان ثابت کند که یکی از پیشرفته‌ترین تولیدکنندگان از نظر فناوری در جهان است. در سال 2012، سازنده تایوانی همچنین یک نوت بوک 178 درجه IPS LCD و اولین کارت صدای بازی را تولید کرد.

ایسوس در سال 2013 اولین تبلت را با همکاری گوگل به نام نکسوس 7 تولید کرد و در همین سال این سازنده دستگاهی به نام Asus Transformer Book T100 تولید کرد که سعی داشت قابلیت های تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر رومیزی را داشته باشد. اولین کامپیوتر همه کاره جهان با دو سیستم عامل نیز توسط ایسوس در سال 2013 به بازار معرفی شد.

در سال 2014، ایسوس سری جدیدی از گوشی های هوشمند به نام های Zenfone 6، Zenfone 5 و Zenfone 4 را عرضه کرد. قدرتمندترین دسکتاپ کامپکت بازی جهان نیز در این سال توسط شرکت تایوانی ROG G20 عرضه شد. امسال، ایسوس سریع ترین مانیتور گیمینگ 27 اینچی 2560x1440 را با Nvidia G-SYNC ROG Swift PG278Q معرفی کرد. در همان سال اولین ساعت هوشمند ایسوس با Android Wear به نام ZenWatch ظاهر شد. برای بقیه سال، ایسوس باریک ترین لپ تاپ 13.3 اینچی QHD جهان را روانه بازار کرد. ایسوس در سال 2014 مجموعه ای از محصولات جدید و جذاب شامل محصولات 3 در 1، تبلت های مختلف، گوشی های هوشمند، مانیتورهای جدید و مادربردهای خلاقانه و باکیفیت را معرفی کرد.

در سال 2015، ایسوس سریع ترین و کامل ترین مادربرد SuperSpeed+ USB 3.1 را معرفی کرد. امسال، ایسوس اولین کارت گرافیک را با سه فن عرضه کرد تا گرما را تا 30 درصد کاهش دهد و سه برابر بی صداتر کار کند. اولین لپ تاپ گیمینگ با سیستم خنک کننده مایع نیز در سال 2015 توسط یک شرکت تایوانی به بازار معرفی شد. اواخر امسال، ایسوس کوچک‌ترین دستگاه سیستم‌عامل کروم لپ تاپ ایسر و باریک‌ترین گوشی جهان را با زوم اپتیکال 3 برابر عرضه کرد. ایسوس همچنین در اواخر سال جاری سریعترین مودم سه باند جهان را تولید کرد و پیشرفت چشمگیری در زمینه رایانه های شخصی All-in-One داشت.

در سال 2016، سومین نسل از ساعت های هوشمند ایسوس با سیستم عامل Wear OS ظاهر شد. در واقع، دستاوردهای ایسوس در سال جاری بیشتر به روز رسانی مدل های قبلی بود و فناوری به جایی رسیده است که شرکت تایوانی نمی تواند به اندازه سال های گذشته محصولات خلاقانه تولید کند. می توان سال 2016 را دوره نسبتاً پخته ای برای ایسوس در نظر گرفت و این سازنده به جایی رسیده است که تمام دنیا کیفیت و قابلیت های محصولاتش را کاملا پذیرفته و از دستگاه های جدیدش استقبال می کنند.

در سال 2017، ایسوس بهترین گوشی عکاسی جهان را با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به نام Zenfone 3 Zoom معرفی کرد. امسال ایسوس صفحه نمایش خمیده 35 اینچی HDR خود را با رزولوشن 3440 در 1440، نرخ تازه سازی 200 مگاهرتز و فناوری Nvidia G-Sync معرفی کرد. امسال ایسوس باریک ترین لپ تاپ گیمینگ دنیا را با پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1080 معرفی کرد. در اواخر سال، این شرکت تایوانی مادربردهای پرچمدار خود را در سری های مختلف عرضه کرد و لپ تاپ های سبک، نازک و در عین حال قدرتمند را به کاربران عرضه کرد.

سال 2018 بود که ایسوس برای اولین بار لپ تاپ گیمینگ 17.3 اینچی خود را با فناوری G-SYNC برای نرخ تازه سازی 144 هرتز عرضه کرد. سپس این شرکت محبوب تایوانی سعی کرد در زمینه لپ تاپ های گیمینگ پیشرفت بیشتری داشته باشد و در سال 2018 موفق شد اولین مانیتور گیمینگ 4K خود را با نرخ رفرش 144 هرتز به بازار عرضه کند. اولین گوشی گیمینگ ایسوس با نام ROG Phone نیز امسال راهی بازارهای مختلف شد. در سال 2018، ایسوس موفق شد هم در مانیتورهای بازی و هم در لپ‌تاپ‌های بازی رشد زیادی داشته باشد و نیاز جهان به سیستم‌های بازی را به خوبی برطرف کند.

در اوایل سال 2019، ایسوس توانست اولین اولترابوک جهان را با نسبت صفحه نمایش به بدنه 97 درصد عرضه کند. لبه های صفحه نمایش در این لپ تاپ کاملا نازک است که حس بسیار خوبی را به کاربر القا می کند. در مرحله بعد، ایسوس اولین نمایشگر 32 اینچی 4K HDR را با فناوری Mini LED و فناوری Dolby Vision تولید کرد. در طول باقی سال، لپ تاپ های مختلف ایسوس با ویژگی ها و نمایشگرهای جالب با نرخ رفرش بالا یکی پس از دیگری عرضه شده اند و ایسوس تلاش بیشتری کرده تا بازیکنان را علاقه مند کند. این شرکت تایوانی اولین دستگاه جهان را با صفحه نمایش 6.59 اینچی Super AMOLED، نرخ تازه سازی 120 هرتز، تاخیر 1 میلی ثانیه و اسنپدراگون 855 پلاس به بازار عرضه کرده است. لپ‌تاپ‌های ROG و لپ‌تاپ‌های TUF ایسوس امسال جذاب‌تر شده‌اند و برای جلوگیری از طولانی شدن این پست وارد جزئیات نمی‌شوم.

گوشی های مختلف ایسوس

در این قسمت به بررسی مدل های دیگر گوشی های ایسوس می پردازیم تا با بهترین گوشی های هوشمند این برند بیشتر آشنا شوید. البته ایسوس گوشی های زیادی دارد و برای طولانی نشدن متن به همه آنها نمی پردازیم.

Asus ROG Phone 5s Pro

این محصول یکی از بهترین گوشی های گیمینگ دنیا و یکی از جذاب ترین مدل ها برای انجام بازی های مختلف می باشد. این دستگاه از صفحه نمایش 6.78 اینچی AMOLED با وضوح +FHD و نرخ رفرش 144 هرتز استفاده می کند. این پنل از فناوری HDR10+ و طیف رنگی 1 میلیاردی پشتیبانی می‌کند، بنابراین کیفیت آن عالی است.

این گوشی گیمینگ مجهز به تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 پلاس، چیپست بسیار قدرتمند کوالکام است و با 512 گیگابایت حافظه داخلی و 18 گیگابایت رم، می تواند عملکرد بی نظیری را در بازی ارائه دهد.

درست است که بخش دوربین برای گوشی های گیمینگ مهم نیست، اما این مدل از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و دو دوربین فوق عریض و ماکرو با سنسورهای 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده می کند. دوربین سلفی ROG Phone 5s Pro دارای سنسور 24 مگاپیکسلی است.

ایسوس برای این محصول باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته است که به لطف فناوری شارژ سریع 65 واتی می توان آن را در مدت زمان معقولی به طور کامل شارژ کرد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دو بلندگوی استریو، فیلمبرداری 8K، رابط کاربری اندروید 11 و رابط کاربری ROG و دکمه های بازی حساس به فشار اشاره کرد.

Asus ZenFone 8 Flip phono

همانطور که در تاریخچه این شرکت مشاهده کردید، سازنده تایوانی همواره به دنبال نوآوری و خلاقیت در محصولات خود است و این موضوع بار دیگر در ZenFone 8 Flip نشان داده و ثابت شد.

این محصول دوربین سلفی ندارد و در عوض دوربین اصلی می تواند چرخیده و بالای گوشی بنشیند و به صورت دوربین سلفی ظاهر شود. در واقع به این ترتیب عکس های سلفی نیز با دوربین اصلی ثبت می شود که کیفیت این تصاویر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. همچنین این ویژگی دوربین فوق عریض و تله فوتو را برای ضبط سلفی در دسترس قرار می دهد.

فروشگاه ebuy جدا از این نوآوری جالب، Zenfone 8 Flip ویژگی های خوبی نیز دارد، از صفحه نمایش 6.67 اینچی Super AMOLED با وضوح +FHD و نرخ رفرش 90 هرتز استفاده می کند و پشتیبانی از محتوای HDR10+ از دیگر ویژگی های مثبت این پنل است.

این گوشی همچنین از تراشه 5 نانومتری اسنپدراگون 888 استفاده می کند و می توانید بین 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم یکی را انتخاب کنید. یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی به شما کمک می کند تا عکس های خیره کننده ای در موقعیت های مختلف عکاسی بگیرید.

باتری 5000 میلی آمپری، فناوری شارژ سریع 30 واتی، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، بلندگوهای استریو، فیلمبرداری 8K، پشتیبانی از کارت حافظه خارجی، بدنه شیشه ای و فریم آلومینیومی و پشتیبانی از 5G از دیگر ویژگی های کلیدی این دستگاه است.



[ بازدید : 3554 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 4 شهريور 1402 ] [ 17:16 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]