طرز پخت الوا مجلسی



مواد لازم برای پخت حلوای مجلسی:

2 لیوان آرد سفید

شکر 1 لیوان

1/5 فنجان آب

نصف فنجان کره مایع

کره 100 گرم

گل سرخ

یک چهارم فنجان

یک چهارم پیمانه زعفران رقیق شده

در صورت تمایل مقدار کمی هل آسیاب شده

طرز تهیه حلوای مجلسی:

برای تهیه انواع حلوا ابتدا باید شربت درست کنیم. آب و زعفران جوشیده و شکر را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه بجوشانید تا مواد حل شود و بجوشد.

خمیر را روی حرارت ملایم تفت دهید تا عطر سبز آن از بین برود و رنگ آن تغییر کند. در این مدت مدام هم بزنید تا آرد نسوزد.

روغن و کره را اضافه کنید و دوباره تفت دهید تا رنگ آن قهوه ای شود

حرارت را خاموش کنید و شربت را اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر خمیر گلوله شد و حلوای شما شل شد نگران نباشید با هم زدن درست می شود.

در این مرحله گلاب و هل را به حلوا اضافه کنید.

حدود 5-10 دقیقه طول می کشد تا حلوا صاف و سفت شود. اگر حلوای شما هنوز شل است می توانید 2-3 دقیقه آن را حرارت دهید تا سفت شود.

طرز تهیه انواع حلوا:

• اگر از شعله پخش کن استفاده کنید، حرارت به صورت یکنواخت و بهتر پخش می شود.

• می توانید از آرد برنج یا آرد سنگ هم استفاده کنید، با این تفاوت که رنگ آن تیره تر می شود، اگر از آرد برنج استفاده کنید چسبندگی حلوا کمتر می شود و رنگ آن کمی روشن می شود و اگر از آرد استفاده کنید، رنگ یکنواخت خواهد بود کمی تیره تر.

اگر گلاب را زود به حلوا اضافه کنید به دلیل حرارت زیاد طعم خود را از دست می دهد.

• اگر روغن و کره را خیلی زود بدون سرخ شدن کامل آرد اضافه کنید رنگ حلوا کمرنگ تر می شود و اگر بیشتر سرخ شود قهوه ای می شود.

• توجه داشته باشید زمانی که از آرد گندم استفاده می کنید باید هنگام پخت آرد بیشتر هم بزنید زیرا آرد گندم چسبناک است و به هم می چسبد و اگر مدام هم بزنید گلوله می شود. اگر آرد برنج و آرد سبوس یکسان نباشند نیاز به مخلوط کردن کمتری دارند.

• برای طرز تهیه حلوای مجلسی در قالب، آن را به همین ترتیب در قالب فشار دهید و پس از سرد شدن برگردانید. فقط حواستان باشد که قالب حلوا را درست کنید، نباید شل و سفت باشد

مواد لازم برای تهیه حلوای بادام خشک:

آرد 250 گرم

250 گرم روغن

پودر قند 250 گرم

زنجبیل 1 قاشق غذاخوری

هل لولو 1 قاشق غذاخوری

زعفران یک قاشق چایخوری

گلاب 1/2 پیمانه

پسته پودر شده

کوچک برای تزئین

طرز تهیه حلوای خشک مجلسی:

سپس حلوای خشک را اضافه کرده و شروع به ریختن روغن در تابه می کنیم و آرد را اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی شود و روی حرارت را باز می کنیم سپس پودر هل و زنجبیل و پودر قند را اضافه می کنیم. سپس آب زعفران و گلاب را حل کرده و به مواد دیگر اضافه کنید. سپس از روی حرارت بردارید و سریع هم بزنید و ادامه دهید تا حلوای خشک یکدست شود.

حالا حلوا را در ظرفی مربعی بریزید و روی آن پودر پسته بپاشید و بگذارید خوب خنک شود و سپس با چاقوی تیز به شکل الماس برش دهید و در ظرف سرو قرار دهید.

مراجعه به سایت: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-حلوا/


[ بازدید : 4195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 10 مرداد 1402 ] [ 19:51 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]