ابزار اندازه گیری فشار



مانومترهای مکانیکی مورد استفاده در حال حاضر لوله های بوردون، عناصر کپسولی و دیافراگم هستند. این نوع فشارسنج ها دارای طراحی های متفاوت، دقت اندازه گیری متفاوت و کاربردهای منحصر به فردی هستند.

گیج های فشار در مکان های زیادی در صنایع مختلف استفاده می شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. هنگام انتخاب فشارسنج به ویژگی های منحصر به فرد آن و سازگاری آن با پیکربندی مورد نظر توجه کنید. برخی از مواردی که باید در هنگام خرید گیج در نظر بگیرید، واحدهای فشاری است که دستگاه نمایش می دهد، محدوده فشار مورد نظر و دقت.



روش های اندازه گیری فشار

یک گیج فشار با قابلیت خواندن تا 10 بار و کلاس دقت 3 می تواند 3% انحراف داشته باشد، یعنی 0.03 فشار واقعی. اگر نیاز به نوسان فشار زیاد است، یعنی دقت و حساسیت اندازه گیری فشار برای شما در کاربرد مورد نظرتان مهم است، فشار سنج مورد نظر شما باید نوسان کمتری داشته باشد.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت سازگاری محیط آبی است. ایمنی و قدرت و لوازم جانبی مورد نیاز برای عملکرد بهتر از عوامل مهم برای خرید گیج فشار هستند. روش های زیادی برای اندازه گیری فشار وجود دارد، اما رایج ترین آنها استفاده از فشارسنج اندروید یا دستگاه است. علاوه بر کارایی، این روش به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است و در طول دهه ها پیشرفت های عمده ای را شاهد بوده است.

یک فشارسنج مکانیکی از یک ماده فلزی حساس به فشار برای اندازه گیری میزان فشار استفاده می کند. این خط فلزی می تواند به هر شکلی باشد، اما عملکرد آن خم شدن در هنگام تشخیص اختلاف فشار است. اگر ماده کرنش سنج خمش نشان دهد، تغییر شکل داده و حرکت ثبت خواهد شد. این تغییر به عنوان شاخص پارامتر فشار گیج فشار بیان می شود. امروزه سه نوع اصلی فشار سنج الکترونیکی/مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.



توضیحات دو مانومتر مکانیکی

اندازه گیری های مکانیکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: لوله بوردون، عنصر کپسول و دیافراگم. این نوع فشارسنج ها دارای طراحی های متفاوت، دقت اندازه گیری متفاوت و کاربردهای منحصر به فردی هستند. در زیر به بررسی دو مورد از آنها می پردازیم.



گیج فشار دیافراگم مکانیکی abb

گیج فشار دیافراگم ABB از حرکت یک دیافراگم انعطاف پذیر بین دو محیط برای اندازه گیری فشار استفاده می کند. دیافراگم گیج فشار ABB می تواند فلزی یا سرامیکی باشد. این دیافراگم بین دو اتمسفر یا در خلاء است که فشار مطلق مهر و موم شده است. دیافراگم گیج فشار ABB با افزایش فشار خم می شود و باعث می شود که نشانگر روی سطح خواندن فشارسنج تغییر کند.

گیج‌های فشار دیاگرام ABB معمولاً برای سیالات با خورندگی و ویسکوزیته بالا استفاده می‌شوند. محدوده اندازه گیری بین 0 - 25 mbar و 0 - 25 bar و کلاس دقت آن 0.6 - 2.5 است.



گیج فشار کپسولی ویکا

فشار سنج کپسولی مانند گیج کپسولی ویکا برای اندازه گیری فشار هوا و گازهای خشک در شرایط عادی ساخته شده است. این گیج دارای دو غشای دایره‌ای است که لبه‌های بیرونی آن‌ها به یکدیگر متصل شده‌اند، بین این دو یک دیافراگم با دهانه‌ای در وسط قرار دارد که به محیط سیال اجازه ورود می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به این وب سایت بروید.

اگر اختلاف فشار بین دو محیط سیال در داخل و خارج وجود داشته باشد، محفظه اندازه گیری فشار اندازه خود را تغییر می دهد و منبسط یا منقبض می شود و باعث ایجاد مقداری حرکت و تبدیل تغییر به وزن اندازه گیری احتمالی می شود.

فشارسنج کپسولی ویکا در سیستم های بادی فشار پایین، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی و نظارت بر فشار بیش از حد و فیلترها استفاده می شود. آنها مقادیر فشار را در محدوده 0 تا 1 میلی‌بار تا 0 تا 600 میلی‌بار اندازه‌گیری می‌کنند. کلاس دقت گیج فشار کپسولی ویکا 0.1-2.5 می باشد.

http://www.aftabir.com/reportages/view/4436/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%AF%DB%8C%D8%AC-%D9%81%D8%B4%D8%A7%D8%B1


مانومتر وگا

VEGA یک رهبر جهانی در سنسورهای ابزار پردازش است که متخصص در فناوری اندازه گیری فشار و اندازه گیری سطح (سوئیچینگ) مناسب برای اکثر کاربردهای جهانی است. برای بیش از 50 سال، VEGA راه حل های اندازه گیری فرآیند و ابزارهایی مانند فشار سنج Vega را برای صنایعی مانند صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، نوشیدنی، کاغذ، معدن، آب، نیرو و صنایع نفت/گاز ارائه کرده است.

ابزارهای اندازه گیری فشار VEGA مانند فشارسنج های Vega داده های دقیقی را برای اندازه گیری سطح، حجم، چگالی و گاز، بخار و جریان آب ارائه می دهند. گیج های فشار Vega با استفاده از سلول های اندازه گیری خازنی سرامیکی CERTEC و سلول های اندازه گیری METEC، خوانش های قابل اعتماد و دقیق را برای صنایع فرآیندی و محیط های خطرناک تضمین می کنند.



سنسورهای ابزار Vega

محصولات ابزار دقیق فرآیند VEGA را می توان به عنوان سنسورهای اندازه گیری سطح و فشار (از جمله گیج فشار Vega) برای اندازه گیری فرآیند قابل اعتماد طبقه بندی کرد. اندازه گیری دقیق با استفاده از فناوری های VEGA زیر برای برآوردن نیازهای دقیق هر برنامه تضمین می شود:

• یامازا تحریک شده

• امواج هدایت شونده،

• ظرفیت،

• رادار،

• I-Hydrostatic kanye

• نوع چنگال.

محدودیت سرعت

گیج فشار ifm مدل PI2789 با طبقه بندی حفاظتی IP67/IP68/IP69K با طراحی بهداشتی و پوشش جلویی با سلول اندازه گیری سرامیکی با خلوص بالا و مقاومت در برابر دمای بالا ارائه می شود. این دستگاه دارای دو خروجی سوئیچینگ قابل برنامه ریزی یا یک خروجی آنالوگ می باشد.



ویژگی ها و مزایای مانومتر ifm

• اتصال IO-Link اندازه گیری فشار ifm

• نقاط انجماد و تنظیم مجدد

• تجسم حالت های سوئیچینگ با LED های به وضوح قابل مشاهده

• زمان تضعیف سیگنال، تاخیر خروج و تاخیر خاموش

• گیج فشار Ifm در برابر اضافه بار زیاد محافظت می کند.

• عنصر اندازه گیری سرامیکی با ثبات بالا می تواند فشار شدید را تحمل کند

انحراف صفر یا کمتر از انحراف از پیری، فشار بالا یا دما


[ بازدید : 15376 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 10 اسفند 1401 ] [ 17:46 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]