مدل تعالی سازمانی


سه موفق‌ترین توسعه کسب و کار شرکت‌ها در منطقه

در این مقاله از رهآموز شما را با مسائلی که یک طرح تجاری مناسب می تواند داشته باشد آشنا می کنیم. این بخش برای استفاده از نمودارها و بیان داستان مالی تجارت شما بسیار مناسب است. همانطور که کارآفرینان روند ورود به بازار، نیازهای مالی و بازده مورد انتظار خود را ثبت می کنند، در عین حال استراتژی ها و معیارهای خود را بصورت تجربی بیان می کنند که اینها کنار هم دقیقاً همان برنامه کسب و کار است. البته منظور این نیست که کارها و روش های تان را به تفصیل بیان کنید بلکه به صورت کلان بگویید که چه چیزهایی باعث موفقیت شما می شود؟ قیمت بیش از حد پایین نیز ممکن است باعث شود که مشتریان ارزش محصول شما را دستکم بگیرند. محصول یا خدمات شما باعث می شود افراد کدام کارها را بهتر، ارزانتر، ایمن تر یا کارآمدتر انجام دهند؟ میتوانید هزینههای خود را محاسبه کنید و سپس حاشیه سودی را بر محصول ارائهشده خود بیفزایید. من اشاره کردم که برنامه تولید و تجارت باید توامان به پیش رود و میزان تعرفه باید بر پایه چه شاخصهایی تدوین شود.

اولین بخش از برنامه بازاریابی و فروش، گزاره جایگاهیابی (positioning statement) است. طرح بازاریابی و استراتژی خود را، از جمله تحقیق در بازار، ارتقاء و قیمت گذاری محصولات و خدمات خود، بنویسید. سهام شرکت ایران خودرو در اختیار شرکتهای زیرمجموعه عملا به منزله سهام خزانه است، بنابراین اینگونه سهمها طبق قانون در مجامع، حق رای، از جمله حق انتخاب هیاتمدیره را ندارند، در صورتیکه به صورت غیرقانونی و با حمایت دولت از این حق رای برخوردار شدهاند. قبل از نوشتن طرح خود - برای چیزهایی که از جمله در نظر گرفتن ایده خود، رقبا و بازار خود را در نظر بگیرند. با در نظر گرفتن زمان کسب و کار شما برای برنامه ریزی، احساس کنترل بیشتری نسبت به آینده کسب و کار شما به ارمغان می آورد و در بلند مدت پرداخت می شود! گام بعدی در ایجاد طرح تجاری کسب و کار، تهیه یک برنامه عملیاتی است که به مشتریانتان خدمات بدهد، هزینههای عملیاتی را در یک راستا نگه دارد و سودآوری را تضمین کند.

توسعه کسب و کار برای موفقیت یک استارتاپ، امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. آماده سازی یک طرح کسب و کار به شما کمک خواهد کرد تا اهدافی را که میخواهید به دست بیاورید و اهداف و راهکارهای آنها برای رسیدن به آنها را بسازید. فرآیند برنامه ریزی همچنین به شما کمک می کند تا از ضربه های احتمالی در جاده ها کاسته و برنامه ای را تنظیم کنید تا بتواند آنها را بهتر مدیریت کند. اگر کارکنان دارید، فرآیند برنامه ریزی می تواند یک فرصت خوب برای جستجوی بازخورد خود در مورد ایده ها و پیشرفت های احتمالی باشد. برنامه عملیاتی شما باید شامل جزئیات استراتژیهای مدیریت، کارکنان، تولید، تکمیل، موجودی کالا و در کل همه مواردی باشد که به طور روزمره در کسبوکار شما فعالیت میکنند. بنابراین از طرف دیگران مورد هجوم انتقاد قرار گرفته و همه موافق به برکناریش شده بودند. این دیگران می توانند دوستان و خانواده، سرمایه گذاران خصوصی، صندوق های مالی، بانک ها و … بعد از نوشتن نظرات دوستان و همکاران و مشاوران را بگیرید.

این مسئله بیش از یک شرط بندی بزرگ است و به عبارتی تمام اشتیاق، انگیزه و دیدگاه های شماست که مورد آزمایش قرار خواهد گرفت! بدون شک برای آنکه بازارهای مالی بتوانند در وظایف و کارکردهای خود موفق باشند، لازم است به نقش و اهمیت­ متغیرهایی نظیر ساختار مالکیت (برحسب نوع مالکیت و نیز میزان تمرکز یا پراکندگی آن) توجه کنند تا در عین روشنکردن الگوی ایدئال ساختار مالکیت در کشور (که ممکن است درکشورهای مختلف، متفاوت باشد) معیار مناسبی نیز برای سرمایهگذاران و تحلیلگران مالی در فرایند تصمیم­گیری و انتخاب الگوی بهینۀ سرمایهگذاری به وجود آید. در حقیقت، سرمایهگذاران این حقیقت را میبینند که شما افراد کلیدی مشخصی را در اختیار ندارید و از این موضوع آگاه هستید. ۷- تفویض اختیار ساده میگردد. در حالت عادی، به راحتی حجم طرح کسب و کار شما بالغ بر 50 صفحه میگردد و چون خواندن و بررسی تمام آن برای خواننده مشکل است، برای راحتی و درک بهتر شما میتوانید تا جایی که ممکن است از نمودارها و جداول استفاده نمایید و آنها را به شکلی نظامیافته در این بخش بگنجانید. شما باید بتوانید خواننده را متقاعد کنید که بازار خوبی برای محصولات و یا خدماتتان وجود دارد.


https://www.narbonbd.com/efqm-2020/



[ بازدید : 5706 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 25 آبان 1401 ] [ 10:44 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]