مشکلات و خطرات رنگ مو برای برخی افراد


مشکلات و خطرات رنگ مو و ابتلا به بیماری فاطمه حبشی
طبق آمار محققان حدود 75 درصد رنگ مو در زنان و 25 درصد در مردان استفاده می شود و تعداد مردان نیز به این تعداد نسبت به گذشته افزایش می یابد. آنها گفتند که چون مواد شیمیایی زیادی در رنگ مو استفاده می شود، مخصوصا رنگ موی معروف و پرمصرف، این مواد شیمیایی آسیب بیشتری به مو وارد می کنند، در واقع تنها چند شرکت در بین برندهای رنگ مو بدون آمونیاک تولید می کنند.
جالب است که در برخی از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی از رنگ های قرمز و گرم بیشتر استفاده می شود که متاسفانه این رنگ ها حاوی مواد شیمیایی غیرعادی هستند. هرچه رنگ مو پایدارتر باشد، اثر طولانی مدت آن قوی تر است. .با وجود اینکه حاوی مواد شیمیایی زیادی است، بسیاری این تاریخ انقضا را نشانه کیفیت محصول می دانند اما در نتیجه آسیب زیادی به پوست و موی افراد وارد می کند.
از نظر پزشکان استفاده از رنگ مو مشکلات زیادی دارد و در این مقاله می خواهم مشکلات مختلف مو را ارائه کنم.
عناوین اصلی در این صفحه نمایش
اولین عارضه جانبی رایج رنگ مو یک واکنش آلرژیک یا واکنش آلرژیک است.
دانشمندان می‌دانند که بیماری‌های پوستی، آلرژی‌ها و حساسیت‌های ناشی از رنگ‌کردن مو هر ساله در بیشتر افراد شایع‌تر از گذشته است و مشکل جدیدی نیست، در واقع از زمان ورود رنگ مو به لوازم آرایشی است. این سیستم نسبت به آن حساسیت و آلرژی ایجاد کرده است و در برخی افراد مشاهده می شود که ماده ای به نام پارافتالین دی آمین در رنگ مو وجود دارد که اکثر افراد به آن حساسیت دارند و این آلرژی می تواند در تمام موهای پیشانی، گوش یا گوش ظاهر شود. صورت، یا حتی باعث التهاب شود
همچنین بخوانید: هیدرودرما پوست (همه چیز در مورد هیدرودرما قبل و بعد از آن)
خطر رنگ مو
خطرات رایج رنگ مو شامل سوزش چشم، تاول و ریزش مو، خارش پوست است که برخی از مردان و زنان آن را تجربه می کنند.
یکی از خطرات جدی رنگ مو که می تواند با استفاده مکرر از رنگ مو رخ دهد، خطر ابتلا به سرطان سیستم لنفاوی یا نوعی NHL است. مطالعات نشان داده است افرادی که حدود 20 سال به طور مداوم موهای خود را رنگ می کنند. آنها نسبت به کسانی که موهای خود را رنگ نمی کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع بیماری هستند.
در نتیجه افرادی که تمایل زیادی به استفاده از رنگ مو دارند باید کمتر از ترکیبات شیمیایی استفاده کنند.
رنگ مو و شکستگی مو
استفاده مکرر از رنگ مو، موها را شکننده و خشک می‌کند و مواد شیمیایی موجود در رنگ، رطوبت مو را از بین می‌برد و باعث از بین رفتن درخشندگی و وز شدن موها می‌شود، مهم نیست که این آسیب چقدر شدید باشد و منجر به شکستگی می‌شود.
رنگ مو و آسمی
آرایشگرانی که اغلب با رنگ مو و مواد شیمیایی در تماس هستند، بیشتر در معرض زیبایی هستند که نه تنها به ریه ها آسیب می رساند، بلکه تنفس را نیز سخت می کند.
رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع است
استفاده از رنگ مو در زنان باردار اثرات مضری برای جنین دارد، زیرا زمانی که پوست سر مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب می کند وارد خون می شود و از آنجایی که جنین در سه ماهه اول بارداری تشکیل می شود بسیار است. در این دوران حساس است، بنابراین استفاده از رنگ های شیمیایی به هیچ عنوان در سه ماه اول بارداری توصیه نمی شود.
همچنین بخوانید : پاکسازی پوست با گیاهان
امیدواریم مطالعه این مقاله از سایت فاطمه حبشی باعث افزایش دقت و توجه در استفاده از رنگ مو بر روی شما عزیزان شود.

https://fatemehhabashi.com/complications-and-dangers-of-hair-dyeing/


[ بازدید : 1742 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ پنجشنبه 28 مهر 1401 ] [ 12:30 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]