نکات مهم در رانندگی با خودرو‌های دنده اتوماتیک


اتومبیل اتوماتیک ممکن است برای کسانی که به رانندگی درون شهری عادت دارند، مناسب‌تر باشد. اگر هر روز مسافت طولانی را طی می‌کنید یا به رانندگی در جاده‌ عادت دارید، یک اتومبیل دنده ای می‌تواند گزینه بهتری باشد.

جعبه دنده اتوماتیک از سال‌ها قبل مورد علاقه رانندگان بوده است. با توجه به پیچیدگی‌های خاص جعبه دنده‌های اتوماتیک و هزینه‌های نگهداری آنها، رانندگی صحیح با خودروی اتوماتیک بسیار مهم است چرا که با رعایت آنها طول عمر خودرو و گیربکس افزایش و از هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری می‌کند.

اگر برای اولین بار میخواهید با اتومبیل دنده اتوماتیک رانندگی کنید قبل از هر چیزی بخاطر داشته باشید که باید استفاده از پای چپ برای رانندگی را فراموش کنید، زیرا پای چپ در رانندگی برای فشردن پدال کلاچ است که در اتومبیل دنده اتوماتیک وجود ندارد. استفاده از پای چپ در اتومبیل گیربکس اتوماتیک به معنی فشردن پدال ترمز با آن است و در صورتی که همزمان در حال فشردن پدال گاز باشید قطعا گیربکس اتومبیل شما دچار آسیب جدی می‌شود.

هنگام روشن کردن اتومبیل حتما پای خود را روی پدال ترمز بگذارید البته مکانیزم اکثر اتومبیل‌های امروزی به ترتیبی است که معمولا بدون فشردن پدال ترمز روشن نمی‌شود، اما بهتر است بعد از روشن شدن موتور نیز تا قبل از حرکت پا را از روی پدال ترمز بر ندارید. علت این توصیه صرفا بخاطر نکات ایمنی است، زیرا در اتومبیل دنده اتوماتیک بعد از خاموش شدن موتور عملا دنده درگیری وجود ندارد و به جزء حالت پارک شیفتر دنده بقیه دنده‌ها خلاص است، حال اگر آخرین باری که شما اتومبیل را پارک کرده‌اید سیم یا مکانیزم الکترونیکی شیفتر دنده دچار اشکال شده و اتومبیل در حالت پارک قرار نگرفته باشد، بلافاصله بعد از روشن شدن موتور، اتومبیل حرکت می‌کند و ممکن است باعث مشکلات جبران ناپذیری بشود. هر چند این احتمال ضعیف است، اما قابل چشم پوشی نیست.

بعد از روشن شدن موتور حتی در هوای گرم بهتر است قبل از حرکت دقایقی را برای گرم شدن موتور منتظر بمانید، حرکت بلافاصله مخصوصا در هوای سرد باعث تعویض خشک و خشن دنده‌ها می‌شود که در اغلب اتومبیل‌ها کاملا محسوس است، رعایت این نکته در طول عمر شیر‌های برقی و مجموعه کنترل هیدرولیکی گیربکس موثر است.



موضوعات: نشریات اجتماعی,
[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 4 آذر 1399 ] [ 16:48 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]