تنها ۳۰ درصد از ۱۵۰۰ آمریکایی که در نظر سنجی پایگاه TouGov شرکت کردند


تنها ۳۰ درصد از ۱۵۰۰ آمریکایی که در نظر سنجی پایگاه TouGov شرکت کردند، بایدن را رئیس جمهوری "قدرتمند" توصیف کردند، این درحالی است که ۵۷ درصد از آنها پوتین را رئیس جمهور قدرتمندی می دانستند.

در مقابل این نظر سنجی نشان داد، اگرچه بسیاری از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در نظرسنجی، پوتین را رهبر "قوی‌تری" می‌دانند، اما عموماً از بایدن حمایت می‌کنند و او را "صادق‌تر" می‌دانند.

بیش از یک سوم از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظر سنجی، دید مثبتی نسبت به بایدن داشتند، در حالی که تنها ۹ درصد نظر مثبت نسبت به پوتین داشتند.

نتایج این نظر سنجی که بین ۲۹ ژانویه تا ۱ فوریه انجام شده در زمانی به دست می‌آید که به نظر می‌رسد کانال‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین بسته شده و دو رئیس‌جمهور شنبه شب در این باره گفتگو کردند و بایدن به پوتین هشدا داد در صورت هرگونه حمله مجدد به اوکراین، دچار "عواقب سریع و شدیدی" خواهد شد.

مداخله در اوکراین

همچنین طبق یک نظر سنجی دیگر، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها مخالف مداخله کشورشان در بحران اوکراین هستند، در حالی که ۲۰ درصد رویکرد جو بایدن در قبال روسیه را "بیش از حد خصمانه" ارزیابی کردند.

این نظر سنجی که توسط سی‌بی‌اس نیوز انجام شد، نشان کرد که ایده «عدم مداخله» در میان جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها و در میان افراد زیر ۶۵ سال محبوب تر بود، در حالی که دموکرات‌ها و پاسخ‌دهندگان ۶۵ سال به بالا معتقد بودند که "عمدتاً حمایت از اوکراین درست است".

همچنین در پاسخ به این سوال که "ایالات متحده باید در مذاکرات بر سر و اوکراین چگونه عمل کند" ۵۳ درصد از پاسخ دهندگان گزینه "بی طرفی" را ترجیح دادند، در حالی که ۴۳٪ "حمایت از اوکراین" و ۴٪ گزینه "حمایت از روسیه" را را انتخاب کردند.

علاوه بر این ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که رویکرد بایدن در قبال روسیه "صحیح" است و ۳۴ درصد تأیید کردند که رویکرد او "بسیار دوستانه" است، در حالی که ۲۰ درصد معتقد بودند که رفتار بایدن بسیار خصمانه" است.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ فوریه انجام شد و شامل ۲۵۷۸ بزرگسال آمریکایی بود، در حالی که سازمان دهندگان میزان خطا در مطالعه را ۲.۲ درصد تخمین زدند.

تاریخ روابط

بایدن و پوتین در دهه‌های اخیر سابقه طولانی از روابط داشته‌اند. آنها چندین بار زمانی که بایدن رئیس کمیته روابط خارجی سنا بود، ملاقات کردند. بایدن همچنین زمانی که معاون باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ بود، بیش از یک بار با پوتین ملاقات کرد.

پس از به قدرت رسیدن بایدن، او در یک مصاحبه تلویزیونی در مارس گذشته اظهار داشت که معتقد است پوتین یک "قاتل" است و سپس در یک نشست خبری بعدی اضافه کرد که وقتی او را چنین توصیف کرد، "صادقانه" صحبت می‌کرد.

واکنش پوتین اما به این اظهارات مبهم بود و او در مصاحبه با "ای‌بی‌سی" با بیان اینکه "تعجب نکردم" گفت: "اصطلاح قاتل در آمریکا رایج است و چنین لفاظی بخشی از فرهنگ سیاسی آمریکا است که در آن مورد توجه قرار می گیرد. در آنجا عادی است اما این جا عادی در نظر گرفته نمی‌شود."

روابط مسکو و واشنگتن به پایین‌ترین سطح خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده اما این امر مانع از دیدار رودرروی دو رئیس‌جمهور در ژنو طی ژوئن گذشته نشد و دو رهبر چندین بار از طریق ویدئو کنفرانس دیدار مجازی درباره اوکراین برگزار کردند.


[ بازدید : 13607 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 24 بهمن 1400 ] [ 11:08 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]