جنگ بر روی کره ماه


به نقل از اسپیس؛ علاقه بسیاری به حفاظت از دارایی‌های استراتژیک در مدار زمین، قلمرو بین زمین و ماه وجود دارد. نیروی فضایی آمریکا تنها نهادی نیست که درگیر این موضوع است که چگونه می‌توان حضور نظامی را به دور از زمین گسترش داد، کشور‌های دیگر مانند چین نیز در این فکر هستند. به موازات درگیری‌های هوایی، زمینی و دریایی بین ملت‌ها در اینجا روی زمین، آیا فضای خارج از جو و شاید خود ماه در حال ظهور قلمرو جدیدی برای درگیری هاست؟ به گفته کارشناسان، دیدگاه‌ها متفاوت است.

پروژه سیسلونار
در اوایل سال جاری، آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا به نام "A Primer on Cislunar Space" سندی را منتشر کرد که هدف آن نظامی است و به درخواست برای توسعه طرح‌ها، قابلیت‌ها، تخصص و مفاهیم عملیاتی برای منطقه پاسخ خواهد داد. در این سند توضیح داده شده: "فضای سیسلونار اخیراً در جامعه فضایی برجسته شده و نیاز به توجه دارد. "

در این میان، دفتر علوم دفاعی در آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا فهرستی از تحقیقات جدید را برای امکان ساخت سازه‌های فضایی آینده، از جمله استفاده از منابع ماه برای فعال کردن این ساختارها، طراحی کرده است. برخی از این تحقیقات توسط برنامه Novel Orbital and Moon Manufacturing، Materials and Mass-efficient Design یا NOM۴D انجام خواهد شد.

[ بازدید : 167 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 29 آذر 1400 ] [ 10:32 ] [ ناشر ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]